[talk-cz] jak mapovat chodníky

petr.kadlec na gmail.com petr.kadlec na gmail.com
Pondělí Duben 27 11:01:48 UTC 2020

On Mon, Apr 27, 2020 at 12:03 PM Jan Macura <macurajan na gmail.com> wrote:

> OSM wiki o tom píše: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Chodníky
>
> Za mě: nemá smysl mapovat chodníky podél silnice (oddělené jen
> obrubníkem), jako samostatné cesty. Používám sidewalk=yes/no/left/right
> <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:sidewalk>. Což úplně stačí.

Za mě: Tohle je krásná fikce, která moc nefunguje. :-) Zaprvé to tvoří
ostrou, ale přitom značně fiktivní hranici mezi „chodník oddělený od
silnice obrubníkem“ a „chodník oddělený od silnice obrubníkem a
třiceticentimetrovým pásem trávy“. Zadruhé se obávám, že reálně s tím
plánovače a další uživatelé dat nijak moc nepracují (o rendererech
nemluvě). Zatřetí se nedají ty chodníky otagovat dalšími atributy typu
width, surface atd. I když teď koukám, že to je víceméně popsáno na té
wiki. Tak už mlčím. :-)

-- Petr Kadlec / Mormegil