[talk-cz] jak mapovat chodníky

Jan Dudík jan.dudik na gmail.com
Pondělí Duben 27 11:52:26 UTC 2020

Už jsem to tu v minulosti psal - OSM příliš nepočítá s podrobnými měřítky.
Aby to fungovalo, musely by se liniové objekty zadávat šířkou vlevo a
vpravo od osy - a i to funguje jen v případě rovnoběžných linií.
Stačí obyčejný běžný chodník ve městě, kde je vozovka nějaké šířky (3 m
jízdní pruh, 2 m parkovací pruh) a za ním chodník v šířce "mezi obrubníkem
a zdí", cca 2 m, ale někde 1,85 jinde 2,33 m. při dostatečném zvětšení to
začne kolidovat s domy (ty to mohou opticky překrýt) nebo s ploty (které
leckde nejsou zmapované)
Jenže ani ta vozovka nemá všude stejnou šířku, v lepším případě je změna
šířky lineární, ale jindy odskakuje různě.

nebo by se muselo dělat vše zároveň plochami, což pro renderer dává smysl,
ale pro navigaci jsou rozhodně lepší linie.

Naopak šířka chodníku může být docela podstatná pro plánování trasy - někde
vede chodníček cca 1 m široký, jinde chodník 2+ m. pokud potřebuji navigaci
pro vozíčkáře nebo kočárek, je široký chodník rozhodně lepší volbou.
(a pak přijde ke slovu podélný sklon a...)

JAnD
---
Ing. Jan Dudík
projekce dopravních staveb