[talk-cz] Značky highway_1 v datech

majkaz majkaz na centrum.cz
Pátek Srpen 7 12:49:08 UTC 2020

Zrovna dělám ten Týn nad Vltavou, kde to nejspíš vypadá na Pokemony :)

Konkrétní příklad:

V datech:
highway=tertiary, highway_1=footway, highway_2=path, highway_3=cycleway a k tomu ještě bicycle=yes
Ve skutečnosti:
Trojka procházející vsí, bez chodníku. Na ní není vůbec nic značené, zkrátka typický průjezd obcí, i když úzký.
Změnit: v tomhle případě mažu všechno mimo highway=tertiary

Jiný příklad, ve městě:
highway=residential, access=no, highway_1=cycleway + k tomu tudy vedená cyklotrasa
Ve skutečnosti:
ulice relativně nově se zákazem vjezdu všeho, cyklotrasu samozřejmě nikdo nepřeznačil, a ani jinudy nejde
změněno na highway=residential, vehicle=no, cyklotrasa ponechaná

Jde mi o to zkontrolovat, jestli náhodou to highway_(něco) nechce říct že tam je chodník, cyklostezka, cyklopruh, zkrátka nevím co ještě by dotyčný mohl takhle zadat. Chce to prohlédnout všechny ty hodnoty, vybrat co platí, a skončit jen s highway=něco. K tomu případně přidat značky přístupu, chodníku, cyklostezky, tedy nepřipravit se o nějaká data.

Majka

> Od: "Pavel Machek" <pavel na ucw.cz>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 07.08.2020 14:31
> Předmět: Re: [talk-cz] Značky highway_1 v datech

Ahoj!

 > Narazila jsem v datech na to, že máme některé silnice zmapované i pomocí značek highway_1/2/...
 > Je jich pár v okolí Prahy, pak Vltavotýnsko a zbytek je na Moravě, především mezi Brnem a Olomoucí.
 >
 > Bylo by dobře to projít a naházet ty značky nějak smysluplně, nejlépe někdo, kdo ví, jak to na dané silnici aktuálně vypadá. Pro zájemce: dotaz na overpass <https://overpass-turbo.eu/s/WPs <https://overpass-turbo.eu/s/WPs>>, výzva maproulette <https://maproulette.org/browse/challenges/13980 <https://maproulette.org/browse/challenges/13980>>
 > To Vltavotýnsko nějak dám dohromady.

 Uplne nechapu (a ani maproulette nepomohla) ... co presne znamena / ma
 znamenat to highway_1 a jak se to ma opravit?

 Pavel
 --
 (english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek <http://www.livejournal.com/~pavelmachek>
 (cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html <http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html>