[talk-cz] [začátečníci] Maximální rychlost

Miroslav Suchý miroslav na suchy.cz
Neděle Srpen 23 10:50:43 UTC 2020

Při letních výletech používám navigaci založenou na OSM a všimnul jsem
si, že ne všude mi navigace indikuje správnou rychlost. Jak to vylepšit?

Existuje klíč maxspeed=*
   https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:maxspeed

Proklikávat všechny cesty a kontrolovat existenci a hodnotu maxspeed by
bylo únavné. Zkuste použít:
   https://www.openstreetbrowser.org/
Vlevo vyberte Doprava -> Individuální doprava -> Maximální rychlost a na
mapě se vám přehledně zobrazí maximální rychlosti.

Lehce tak najdete ulice protažené až za hranice města. Takové cesty
rozstřihněte a přiřaďte jim správné hodnoty.

Obdobně vysoké hodnoty ve městě jsou podezřelé a nechám na vašem úsudku
co s tím.

Pokud je něco zelené, tak je hodnota maxspeed neznámá. Navigace ji musí
heuristikou odvozovat. Pomoci můžete přiřazením správné hodnoty. Např.:
     maxspeed=90

Jak na složitější situace: například ve směru orientace cesty je 90
(protože mimo obec) ale v protisměru je 70 (protože cedule kvuli
nepřehledné křižovatce):
     maxspeed:forward=90
     maxspeed:backward=70

Plus můžete přidat zdroj - jak jste na ty hodnoty přišli:
     source:maxspeed:forward=CZ:rural
     source:maxspeed:backward=sign

Více o source:maxspeed=*:
     https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:source:maxspeed

Pokud vaše navigace používá OSRM a divíte se proč váse vede nějakou
cestou, tak je dobré se podívat na:
     http://map.project-osrm.org/debug/#13.54/49.1887/16.5984
kde se rychle dozvíte co si algoritmus myslí o rychlosti. Při maximálním
přiblížení uvidíte penalizace a bonusy.

Mirek