[talk-cz] Moderní komunikační kanál?

R3gi R3gi na protonmail.com
Úterý Prosinec 1 17:39:55 UTC 2020

Ahoj,
díky všem za reakce.

Mapuju už poměrně dlouho a myslím že jsem relativně aktivní. Doposud jsem ale neměl touhu nějak interagovat s českou OSM komunitou. Potřebu ano, touhu ne. Doklikat se kontaktu přes relativně květnatý web je poměrně složité. Uživatel se tam dozví, že hlavní diskuze běží přes e-maily pod stránkou „Archiv“, alternativou je mrtvé fórum nebo IRC/Jabber chat, u kterého asi dnešní uživatelé ani nevědí, co to je. To zkrátka nezní moc lákavě, pohodlně, efektivně. Věřím, že si uživatel pak klade otázku, zda se do toho vůbec pouštět…

Chápu, měnit zaběhnutné zvyklosti je obtížné. Koneckonců, u starých open source projektů je to běžný neduh. Ano, komunikace přes e-mail je poměrně standardní, ale už pouhým pohledem na přehlednost, strukturu, potažmo vzhled, této jedné konverzace věřím uznáte, že není vhodná na všechno. Ocitoval bych vás a reagoval bych třeba i konkrétněji, ale… není to moc uživatelsky přívětivé.

Myslím, že aktuální nastavení může bránit rozvoji naší/vaší OSM komunity.

Z mého pohledu nováčka by bylo dobré:

- Usnadnit komunikaci – zjednodušit a zpřístupnit info, kde i náhodný kolemjdoucí najde pomoc.
- Usměrnit diskuzi – zabránit zbytečnému tříštění komunity snížením počtu komunikačních platforem. Proč nemít jen jedno místo, kde bude možná strukturovaná komunikace (např. kanály/témata/konverzace), rychlá komunikace (chat) i možnost hlasové telekonference namísto X různým nástrojům a platformám?
- Používat moderní nástroje – Nástroj je cesta, ne cíl. Lpět na starých nástrojích jen kvůli nostalgii nebo kvůli tomu, že „jsem si je postavil sám“ nebo že „je to open source“ mi přijde zpátečnické a neflexibilní.

Osobně si myslím, že řešení nemusí být složité ani pracné:
Zjednodušit web, několik starých nástrojů nahradit jedním moderním, měřit zlepšení/zhoršení.

Regards

R3gi

[R3gi.cz](https://www.R3gi.cz)
Czech Republic