[talk-cz] Moderní komunikační kanál?

Jiri Vlasak jiri.hubacek na gmail.com
Středa Prosinec 2 15:14:10 UTC 2020

Ahoj,

> Chápu, měnit zaběhnutné zvyklosti je obtížné. Koneckonců, u starých open source projektů je to běžný neduh. Ano, komunikace přes e-mail je poměrně standardní, ale už pouhým pohledem na přehlednost, strukturu, potažmo vzhled, této jedné konverzace věřím uznáte, že není vhodná na všechno. Ocitoval bych vás a reagoval bych třeba i konkrétněji, ale… není to moc uživatelsky přívětivé.

komunikace přes email *je standardní* (nikoli poměrně.) OSM (nejen cz) komunita
mailing listy používá s úspěchem po celém světě [1].

Když projdu archiv [2], kromě odpovědí Maryána mi přehlednost tak katastrofická
nepřijde. (Příčina problémů s odpovědmi může být buď špatné citování či špatné
vykreslení citací.) Zdroj dat pro archív je [3].

Pro základy používání emailů (a mailing listů) doporučuji video *Netiketa v
e-mailové komunikaci (Ondřej Caletka)* [4].

> - Usnadnit komunikaci – zjednodušit a zpřístupnit info, kde i náhodný kolemjdoucí najde pomoc.

Zajímal by mě konkrétní nástroj, který bude jednoduchostí, škálovatelností, či
podporou platforem konkurenceschopný mailing listu. (Náhodný kolemjdoucí třeba
nestojí o registraci.) Předpokládám dodržení principů Organised Editing
Guidelines pro komunikaci s komunitou [5]:

(Překlad) Všechna relevantní komunikace by měla používat kanály, které jsou:

- otevřené (není třeba ne-OpenStreetMap registrace),
- veřejné,
- archivované.

> - Usměrnit diskuzi – zabránit zbytečnému tříštění komunity snížením počtu komunikačních platforem. Proč nemít jen jedno místo, kde bude možná strukturovaná komunikace (např. kanály/témata/konverzace), rychlá komunikace (chat) i možnost hlasové telekonference namísto X různým nástrojům a platformám?

Nemám pocit, že synchronní komunikace je potřebná/preferovaná/chtěná. Jedno
místo je tento mailing list.

> - Používat moderní nástroje – Nástroj je cesta, ne cíl. Lpět na starých nástrojích jen kvůli nostalgii nebo kvůli tomu, že „jsem si je postavil sám“ nebo že „je to open source“ mi přijde zpátečnické a neflexibilní.

Lpět na starých nástrojích kvůli tomu, že jsou stabilní, ověřené, rozšířené,
skvěle použitelné a hodící se pro daný účel, nenáročné a jednoduché na použití,
je už v pořádku?

Navíc ani moderní nástroje nemůžou zaručit správnost jejich použití.

Pěkný den,
jiri