[talk-cz] Změny v mapě pro ochranu přírody

Jiri Komarek xkomczax na centrum.cz
Čtvrtek Prosinec 10 10:08:21 UTC 2020

Ahojte,
sleduji tady prolínání dvou do současné doby neznámých a částečně nekompatibilních světů :-) OSM komunita, která chce mít věci tak, jak jsou v reálu vs. CHKO, které se snaží chránit přírodu (v okolí Býčí skály hnízdní vzácní dravci, kterým se v případě rušení nedaří vyvést mladé na svět -pokud si pamatuji správně).

Je dobře, že nám napsal jeden z nejvyšších lidí ze správy CHKO, styl, který zvolil, však odpovídá víc komunikaci s nějakou firmou/neziskovkou než komunitou (neviděl bych v tom pokus o vydírání, spíš snahu o "obchod" - vy pro nás něco uděláte, my pro vás taky. Takto to nejspíš dosud dělali se všemi, kdo získávali mapové podklady - mapy.cz, SHOCart, ... Že by mapa neměla jednoho vlastníka, s tím se zřejmě zatím nesetkali a nejsem si jist, zda-li takovou situaci chápou).

K těm bodům:
1. na pěšinu dát access=no (trasa smazána už před časem)
2. to samé co výše
3. asi smazat, protože podle wiki "Vyhlídka - místo, obvykle vyvýšené, které mohou chtít navštívit turisté nebo návštěvníci, protože nabízí dobrý výhled na okolní krajinu či budovy a poskytuje možnost fotografování." - sem by ale lézt neměli (možná nechat place=locality s pojmenováním, ale ne jako vyhlídku)
4. přidat access=no, název nechat
5. značka, pokud neexistuje, smazat, na cestu přidat access=no, název nechat

+ vysvětlil bych, proč nemažeme ty názvy (jelikož nejsme jenom turistická mapa) a proč nemažeme cesty, když stále existují v reálu, ale naopak přidáme informaci, že tudy se fakt nesmí.

Just my 2cents....
Jirka