[talk-cz] Fwd: OSM uvitaci skript

Jozef Riha jose1711 na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 10 21:35:50 UTC 2020

On Thu, Dec 10, 2020 at 10:25 PM Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz> wrote:

> Předpokládám verze 2 :)

kludne. ja som ani nevedel, ze je viac verzii :-)

> Udělal jsem
>   https://github.com <https://github.com/osmcz/greeter-osm>

Píše mi to:
DEBUG:root:sending message to user tkk
DEBUG:root:Sending {'authenticity_token':
'X6Fa2Hfy/NQ0Li3RI4pOn7PiNiJPYQ+mQs+5CJDYGMQdQK+UKTRn/pDIKcBMa0v7p9DfLY3m1q3mrLWNeqcojA==',
'message[title]':
'Privitanie', 'display_name': 'tkk', 'message[body]': 'Ahoj
tkk,\n\ndakujeme Ti za Tvoj prvy prispevok do mapy
OpenStreetMap. Dovolujeme si Ta srdecne privitat medzi komunitou nadsencov,
ktori podobnymi upravami zlepsuju ci
doplnuju mapu uz niekolko rokov. Ak je toto skor jednorazova zalezitost,
nevadi, mozno vo svojom okoli poznas niekoho,
kto trebars rad chodi do lesa, bicykluje alebo ma vasen pre mapy a tak
budeme radi, ak sa so svojou skusenostou podelis.
Sposobov, akym mozno prispiet je mnoho - okrem samotneho editovania to moze
byt aj napriklad nahravanie gps logov,
nahlasovanie chyb alebo samotna propagacia projektu.\n\nAk mas chut sa
cokolvek spytat alebo len sa podelit so svojimi
skusenostami ci napadom na vylepsenie, radi Ta uvidime na
osm_sk na googlegroups.com
(https://groups.google.com/forum/#!forum/osm_sk). Mozno budes mat zaujem sa
stretnut na nami organizovanej akcii alebo
vybehnut s lokalnymi pouzivatelmi na malu mapovacku - je to len na
Tebe.\n\nA nezabudni na zlate pravidlo OpenStreetMap:
bez (vyslovneho) povolenia z cudzich map (Google Mapy, hiking a pod) nic
nekopirujeme! :-)\n\nVela stastia,  \nteam
freemap.sk  \nwiki.freemap.sk  ', 'commit': 'Odeslat'}
DEBUG:urllib3.connectionpool:Starting new HTTPS connection (1):
www.openstreetmap.org:443
DEBUG:urllib3.connectionpool:https://www.openstreetmap.org:443 "POST
/messages HTTP/1.1" 422 0
Traceback (most recent call last):
  File "/home/msuchy/projects/greeter-osm/./greeter_osm.py", line 174, in
<module>
    osm_send(token, 'Privitanie', message, rcpt_quoted, req_cookies)
  File "/home/msuchy/projects/greeter-osm/./greeter_osm.py", line 87, in
osm_send
    req_send.raise_for_status()
  File "/usr/lib/python3.9/site-packages/requests/models.py", line 941, in
raise_for_status
    raise HTTPError(http_error_msg, response=self)
requests.exceptions.HTTPError: 422 Client Error: Unprocessable Entity for
url: https://www.openstreetmap.org/messages

Což vůbec netuším co s tím. Kdyby to mohl zkusit někdo kdo nemá v username
diakritiku tak by to bylo fajn.

Mirek

> /osmcz/greeter-osm <https://github.com/osmcz/greeter-osm>
>
> Trošku jsem pročistil kód. Umožnil jsem nezadávat username a heslo v
> configu - program se na to zeptá. Země se teď může
> specifikovat v configu.
>
> Musel jsem quotovat uživatel a zemi.

+1

> Pokud by chtěl nekdo upravit texty pro ČR, tak zde:
>   https://github.com/osmcz/greeter-osm/blob/main/.greeterrc
> resp. asi bych časem udělal různé configy pro různé země.
> Časem upravím README.
>
> Ale zatím válčím s tím, že mi to vůbec neodešle tu zprávu. Ani ta původní
> verze, ani ta nová.

nejak mi nic nenapada. mozno skusit vykuchat len tu cast s posielanim a
poslat si zopar sprav sam sebe s vynutenim kodovania, pouzitim
percent-encoding a tak podobne? pozrel som tiez, ci nas skript funguje a
vyzera, ze jo. naposledy poslal spravu vcera.