[talk-cz] Značení firem

majka majka.zem+talk na gmail.com
Čtvrtek Květen 7 21:12:32 UTC 2020

Zdravím všechny, a jsem tu s dotazem. Poslední dobou narážím na to, že se
(zejména) noví uživatelé snaží na mapu dostat firmu. A téměř vždy to končí
prostým strčením do name u budovy, případně všech budov na pozemku, v
horším případě i včetně popisu toho, co ta firma dělá/nabízí.
Osobně jsem se doteď vyhýbala tomu, firmy do OSM dávat. Po projetí wiki se
mi potvrdilo, že ten můj původní důvod trvá :) Je v tom totiž docela
bordel, a podle mě se s tím zatím vůbec nepočítá.

Může někdo dát pár příkladů, jak by se to mělo udělat?

Pár konkrétních případů a přidáno jak by to mohlo vypadat:

Velká stavební firma:
Centrála, závody - office=company & company=construction nebo
nezdokumentované office=construction (viz debata u klíčů
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:office%3Dcompany>) , k tomu jméno
a kontakty

obalovna/betonárka
landuse=industrial & industrial=?? / man_made=plant &
product=concrete/asphalt a k tomu jméno a kontakty

stavební dvůr, tj. skládkové plochy + plochy pro mechanizaci
jen landuse=industrial a jméno

strojírenská firma
landuse=industrial & industrial=machine_shop / man_made=plant &product=??
a jméno + kontakty

logistické centrum
landuse=commercial + jméno + kontakty

A u landuse+man_made variant dávat obojí? Ani jedno z toho, a dát to nějak
jinak?

Zvykově bych to nacpala do landuse, i když je to v důsledku nesmysl (firma
jako landuse).

Ideálně bychom se na něčem domluvili a dalo by se to na wiki, abychom tam
případné uživatele mohli odkázat.

Majka