[talk-cz] Role pro relace (nejen) naucnych stezek

majkaz majkaz na centrum.cz
Čtvrtek Květen 14 09:38:33 UTC 2020

Osobně to beru taky tak, dokonce i role=guidepost je dáno podle mě jen zvykem. Používá se podle mě výhradně u nás, všude jinde je to bez role, pokud je vůbec zmapováno. Už několikrát k tomu byla debata nebo dotazy odjinud.

Ještě nedávno na to upozorňovaly i automatické kontroly u JOSM, že se jedná o neznámou roli. Jak je to momentálně, to netuším - tuhle kontrolu jsem vypínala mezi prvními. Jiná věc je, že samozřejmě nelze brát program pro editaci za etalon pravdy - i když k tomu postupně situace spěje. To, co ukazuje program se mnohdy bere za to jediné správné řešení, přestože jde zpravidla jen o postoj autora k mapování. U JOSM je to třeba hodně ovlivněné německými zvyklostmi - a jak víme, Němci si jedou po svém a nic moc se na ostatní neohlíží.

Majka
> Od: "Martin Ždila" <martin.zdila na freemap.sk>
> Komu: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz na openstreetmap.org>
> Datum: 14.05.2020 10:18
> Předmět: Re: [talk-cz] Role pro relace (nejen) naucnych stezek

osobne nevidim dvovod k tomu davat role. ak je tabula v relacii naucneho chodnika, tak to uplne staci na vyjadrenie, ze tabula patri k nauc. chodniku.rola sa v relacii pouziva, ak dany prvok moze v inej relacii znamenat nieco ine a preto nan neviem dat priamo tag, kedze by bol konflikt. alebo ak by tag na prvku nemal bez relacie zmysel.