[talk-cz] mapovani prirodnich boulderu

majkaz majkaz na centrum.cz
Středa Květen 20 08:28:21 UTC 2020

Cesty u boulderů se budou blbě v OSM mapovat vzhledem k jejich směru, takže zmapovat můžeš reálně jen jejich začátek.
Osobně považuji jejich jednotlivé mapování relacemi za overkill, jen tím (a to ještě jen v něčem) zduplikuješ databázi cest bez nějaké přidané informace - speciálně u toho, jak to navrhuješ.
Co bych v OSM udělala - zmapovat jen ten bod a dát k tomu obtížnosti min a max, jak je v tom odkazovaném návrhu, + k tomu odkaz na stránku bokem, kde je to přesně popsáno. Moc dobře si nedovedu představit, jak jinak to rozumně udělat - a ty obtížnosti by mohly být užitečná informace, pokud budu v mapě hledat, kam v okolí vyrazit.

Majka
> Od: "Jiri Vlasak" <jiri.hubacek na gmail.com>
> Komu: talk-cz na openstreetmap.org
> Datum: 19.05.2020 15:24
> Předmět: [talk-cz] mapovani prirodnich boulderu

Ahoj,

 začínáme chodit na venkovní bouldery [1], tak mě zajímalo, jak jsou zmapovaný.
 Dotaz na `sport=climbing` [2] vrátí krásných 1346 nodů, ale `climbing=boulder`
 [3] nebo `climbing:boulder=*` [4] nevrátí nic. Vlastně ani dotazy pro celý svět
 na tom nejsou moc slavně [5], [6].

 Chtěl bych tedy venkovní bouldery začít mapovat. Nebudu dělat již hotovou
 práci?

 Pokud ne, je tu problém, který je letmo zmíněn v diskuzi [7] -- boulder (jako
 třeba `natural=stone`) má na sobě několik cest (problémů) s různými názvy,
 obtížností, URL odkazem, a tak. Rád bych tagoval následujícím způsobem:

 Node1:
    - natural=stone
    - sport=climbing
    - climbing=boulder