[talk-cz] iD: Když mapovat, tak důkladně ;)

Miroslav Suchý miroslav na suchy.cz
Středa Květen 20 17:55:33 UTC 2020

Dne 19. 05. 20 v 11:05 majkaz napsal(a):
> Já chápu, že to iD uživatelům v podstatě podsouvá a jde v současnosti
> stylem maximálního mapování místo toho, aby se zadaly jen základní
> dostačující informace a zmapovaly odchylky od normálu. V konečném
> důsledku se to ale tímhle způsobem rychle dostane do stádia, kdy
> budeme mít v OSM tolik nadbytečných dat, že nějaká systematičtější
> údržba bude nad lidské síly.

Pokud to iD editor umožnuje, tak se vždycky najde někdo, kdo to tam
nakliká. Nemá cenu si tady stěžovat. To nemyslím zle. Jenom konstatuji.

Druhá věc je, co to je "... zmapovaly odchylky od normálu"? Tedy co je
normál? Například na kanálu není definováno co je normál pro
intermittent=* a lock=*. Tedy aspoň v iD editoru. Wiki je taková
nejednoznačná. Ale iD editor přímo říká - když není intermittent
definován - že "není známo". A při klikání cykluje mezi "není známo"
(atribut chybí-resp. ho smaže), "ne", "ano". Ale napříklád u ulice a
oneway=* cykluje mezi "ano", "ne", "implicitně ne" (atribut smazán). Tím
pádem nemáme ulice s oneway=no. Takže iD editor to umí. Ale musí vědět
co je to "normální stav" pro daný atribut.

Pokud tě to trápí, tak doporučuji napálit issue na
https://github.com/openstreetmap/iD a žádat ať třeba tidal=* cykluje
mezi "ano", "ne" a "implicitně ne".

Mirek