[talk-cz] Fwd: OSM a QGIS

Jan Macura macurajan na gmail.com
Úterý Květen 26 06:35:46 UTC 2020

Ahoj,

myslím, že krátká odpověď je https://gismentors.cz/

H.

On Tuesday, 26 May 2020, Marián Kyral <mkyral na email.cz> wrote:
> Ahoj,
> Na fóru přistál nový dotaz.  Můžete někdo poradit?
> Díky,
> Marián
>

> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: OpenStreetMap Forum Mailer <noreply na openstreetmap.org>
> Komu: mkyral na email.cz
> Datum: 25. 5. 2020 22:33:27
> Předmět: New topic in forum: 'users: Czech'
>
> playoff has posted a new topic 'OSM a QGIS' in the forum 'users: Czech',
to which you are subscribed.

> The message reads as follows:

> [...]
do vrstev, ale nedaří se mi vrstvy nastavit tak, aby se mi tam zobrazovaly
popisky nebo silnice aby byly různě široké apod... Chci se zeptat, existuje
nějaké školení nebo kurzy, kde se dá naučit práce s QGISEM a OSM? Nebo
třeba by se našel někdo, kdo by byl ochotný mně to naučit případně za
úplatu pomoci. Mým cílem není kreslení do map, ale export různých měřítek a
lokalit do křivek a jejich následná úpravy (vytřídění do vrstev, barevné
úpravy apod..) v Illustratoru a příprava tiskových výstupů. Zatím to dělám
komplikovaně postupným stahováním jednotlivých dlaždic přímo z OSM a
následným složitým spojováním nespojitelného:-) Maperitive je nepoužitelný,
protože ty základní mapy jsou tam nepoužitelné (nezobrazuje se všechno,
např. čísla popisná apod..) a sám si rules nedovedu nastavit tak, aby se mi
zobrazovalo to, co potřebuji. Děkuji.