[talk-cz] Zdroj pro klasifikaci silnic

<0174 v0174 na v0174.net
Sobota Listopad 28 18:26:48 UTC 2020

Ahoj,

narazil jsem nedávno na tento changeset:

Moc se mi nezdálo to přeznačení na silnice třetí třídy, protože některé
z těch ulic jsou spíš menší (Hálkova má dokonce v části 30 km/h) tak
jsem začal pátrat a zjistil, že wiki:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:%C4%8Cesko/freemap#.C5.98SD_C.C5.98_-_Silni.C4.8Dn.C3.AD_a_d.C3.A1lni.C4.8Dn.C3.AD_s.C3.AD.C5.A5
má na ŘSD samé nefunkční odkazy (opravil jsem na jediný funkční odkaz,
co jsem našel).

Dostal jsem se k docela pěkné mapě, kde jsou vyznačené silnice
jednotlivých tříd. Pro inkriminované místo:
https://geoportal.rsd.cz/webappbuilder/apps/7/?composition=57849

Ale je pravda, že třeba ta Hálkova tam sice není značená žlutě (jako
silnice třetí třídy), ale je tam širší čarou, než jiné silnice. V
legendě jsem o tom ale nic nenašel, tak nevím, co to znamená.

K dotazům:

  * Spíš pro potvrzení - může se ten geoportal používat jako zdroj? V
    odkazu na mail s povolením píšou "veškeré fotografie, texty i mapy z
    našich stránek", tak předpokládám, že ano, ale možná mi něco uteklo.
  * Je tohle ten správný zdroj, ze kterého vycházet, nebo máme něco
    lepšího? Přijde mi, že se to moc neřešilo od doby, co byly kdysi
    veškeré silnice III. třídy a vyšší importovány.
  * Neví někdo, proč jsou některé ulice širší? Předpokládám, že jde o
    třídy místních komunikací:
    https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%ADstn%C3%AD_komunikace#T%C5%99%C3%ADdy_m%C3%ADstn%C3%ADch_komunikac%C3%AD
    které ale v OSM asi všechny značíme jako residential (kromě IV.),
    nebo se mýlím?

Předem díky za názory,

<0174