[talk-cz] místa na tříděný odpad do mapy

Dvořáček Radim Radim.Dvoracek na ekokom.cz
Pátek Srpen 27 11:53:06 UTC 2021

Dobrý den,
velmi mě zaujal článek/rozhovor s panem Miroslavem Suchým v magazínu Lupa.cz.
https://www.lupa.cz/clanky/miroslav-suchy-openstreetmap-bilych-mist-na-mapach-je-prekvapive-porad-strasne-moc/

Naše společnost EKO-KOM a.s. má v ČR - zjednodušeně řečeno - na starost systém sběru tříděného odpadu skrze barevné kontejnery a sběrné dvory.
A nyní vyvíjíme stránku s mapou, kde budou zobrazena místa s barevnými kontejnery na tříděný odpad a sběrné dvory. Samotná mapa problém není, ale s daty do ní je to již horší. Je to hlavně z důvodu, že rozmístění kontejnerů je většinou v gesci jednotlivých obcí, měst nebo svozových firem. Často tedy existují data jednotlivých měst, ale zatím ne mapa, která by dokázala zobrazit data uceleně pro celou ČR. My v naší mapě máme zatím cca 21 000 míst (třídící místa a sběrné dvory), která máme většinu z našich interních dat.
O další doplnění by se měla postarat mobilní aplikace pro veřejnost, kterou k mapě také vyvíjíme a již testujeme. A samozřejmě i obce, se kterými máme navázaný smluvní vztah.

A teď vlastně k jádru věci.
V rozhovoru pan Suchý zmínil, že vaše komunita mimo jiné mapuje i místa s kontejnery na tříděný odpad, což nás velmi zajímá! Bylo by možné vám s tímto skrze naší aplikaci a data pomoci a zároveň od vás pak získat vaše data???
Nevím, jak toto přesně funguje, ale jak koukám na stránky OpenStreetMap snad by to jít mohlo.

Již jsem si stáhl aplikaci StreetComplete a částečně pochopil o čem vaše činnost je. Moc se mi to líbí a jsem přesvědčen, že bychom si konkrétně u těch kontejnerů mohli vzájemně dost pomoci.

Budu se těšit na spolupráci s vámi a věřím, že jsme schopni mapu rychle zaplnit.

Moc děkuji.

Mgr. Radim Dvořáček
Manažer komunikace

[cid:image001.jpg na 01D4BFC7.41D14D60]
Na Pankráci 1685/17
140 00  Praha 4
Telefon: 724 639 506
E-mail:    radim.dvoracek na ekokom.cz<mailto:radim.dvoracek na ekokom.cz>
www.samosebou.cz<http://www.samosebou.cz/>