[talk-cz] Železniční linky

Vladan Kudláč vladankudlac na gmail.com
Neděle Únor 14 23:03:13 UTC 2021

Zdravím,
při používání mapového podkladu ÖPNVKarte jsem si všiml, že některé železniční linky jsou mapovány relací route=train a některé jako route=railway.

Když vezmu příklad: https://www.openstreetmap.org/#map=17/49.23731/16.59069&layers=O <https://www.openstreetmap.org/#map=17/49.23731/16.59069&layers=O>
Zde se renderuje linka R9 <https://www.openstreetmap.org/relation/11611186> (route=train) ale ne S3 <https://www.openstreetmap.org/relation/384588> (route=railway).

Na wiki je stránka Cs:Veřejná hromadná doprava v ČR <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Ve%C5%99ejn%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava_v_%C4%8CR#Nov.C3.BD_zp.C5.AFsob_tagov.C3.A1n.C3.AD_-_stru.C4.8Dn.C3.BD_p.C5.99ehled> na ní se uvádí pouze route=train.
Ovšem pokud se podívám na wiki k tagům train a railway, tak z toho vyplývá, že linka S3 by měla být značená jako route=railway a například Os 4903 jako route=train.

Stránka o veřejné hromadně dopravě je hodně obsáhlá a když jsem namátkou zkusil rozkliknout R5, tak odkaz na R5 nevedl. Nevím, jestli se o tuto stránku tedy vůbec někdo ještě stará. Na talk-cz jsem našel staré vlákno <https://openstreetmap.cz/talkcz/c441> ale jinak nic.

Jakou značku tedy používat? Asi by bylo dobré postupovat jednotně alespoň v rámci ČR.

A co se týče wiki stránky, chtělo by to určitě sjednotit dopravce do jedné tabulky, protože jinak je například u IDSJMK neskutečně podkapitol a rozdělení Tram/Bus/Trolejbus/Vlak je dostatečné a logicky budu hledat podle čísla linky. Navíc tabulky umí řadit podle sloupců (tedy i podle dopravců)… Druhá věc jsou neaktuální hodnoty. Klidně na IDSJMK kouknu.

--
Vladan Kudláč