[talk-cz] Železniční linky

Vladan Kudláč vladankudlac na gmail.com
Pondělí Únor 15 13:28:07 UTC 2021

Díky za odkaz, snažím se tím prokousat, ale těch stránek je spoustu a i v rámci jedné stránky jsou protichůdné informace, jak mapovat.

Dejme tomu, že potřebuji namapovat následující objekty do OSM a podle wiki stránky jsem to pochopil následovně:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:%C4%8Cesko/Zna%C4%8Den%C3%AD_kolejov%C3%BDch_trat%C3%AD#.C5.BDelezni.C4.8Dn.C3.AD_trat.C4.9B <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:%C4%8Cesko/Zna%C4%8Den%C3%AD_kolejov%C3%BDch_trat%C3%AD#.C5.BDelezni.C4.8Dn.C3.AD_trat.C4.9B>

trať 250	(Praha - ) Havlíčkův Brod – Tišnov (- Brno)
- provozovatel SŽDC
=> route=tracks
Dle poznámky je použití route=railway místo route=tracks, spíš bych řekl, že je v tom zmatek a chtělo by to sjednotit na route=tracks (23 relací je letmo špatně).

linka R9 Praha – Havlíčkův Brod – Brno/Jihlava
- provozovatel: ministerstvo dopravy
=> route=railway
Současně označené špatně jako route=train.

linka R9 Praha – Golčův Jeníkov město
- provozovatel: PID
a linka R9 Brno - Kuřim - Tišnov
- provozovatel: IDS JMK
a linka R9 Golčův Jeníkov město - Tišnov
- provozovatel: VDV
=> route=railway (asi)
V současné době není zmapováno. Někdo vzal starou relaci IDS JMK a protáhl ji až do Prahy ale nechal původní IDS JMK tagy.

R 977 (Vysočina) Brno hl.n. - Praha-Smíchov
R 979 (Vysočina) Praha-Smíchov - Brno hl.n.
- provozovatel: ČD
=> route=train s tím, že se rychlíky mezi Brnem a Prahou seskupí do jedné super-relace.
Aktuálně asi není zmapováno.

Chápu to tak dobře?

Co se týče wiki <https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Ve%C5%99ejn%C3%A1_hromadn%C3%A1_doprava_v_%C4%8CR> s tabulkou veřejné dopravy, aktualizoval jsem skript a spustil. Takže tabulky by měli odpovídat datům OSM. Jak budu mít čas, kouknu i na ni, stejný dopravce je v datech i pod 3 různými názvy, to stejné IDS. Jenže opět - ten skript se dívá na route=train a ne na route=railway (stejně jako třeba rendery).

--
Vladan Kudláč