[talk-cz] Servery českého OSM

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Červenec 8 04:42:56 UTC 2021

Ahoj Petře,

Dne 07. 07. 21 v 23:12 Petr Vejsada napsal(a):
> [...]
>
> Máme obrázky ve stylu KČT (divím, se, že na nás ještě nevlitli pro porušování "duševnho vlastnictví").
>
> Sada obrázků pro osmc:symbol je k vidění tu: https://www.wanderreitkarte.de/symbols_en.html
>
> Obrázky pochopitelně vypadají jinak a jsou méně podobné obrázkům KČT. Ale v ČR nemáme jen KČT.

Nevím jestli ti rozumím správně. Ty jednotlivé barvy se spolu se
symbolem poskládají na sebe a výsledek je úplně stejný. Prostě žlutý
pruh středem na bílém podkladu bude pořád vypadat stejně. Konkrétní
render je už na tobě.

> Napadlo
>  mě udělat 2 překryvné vrstvy - jednu KČT (asi na základě kct_barva) a druhou na základě osmc:symbol. Znamenalo by to udržovat 2 tagy, zato by KČT trasy byly zachovány a i v KČT grafice kdežto "ostatní" trasy by byly obrázky v odkazu. Samozřejmě by bylo třeba se zeptat, zdali přímo tyto obrázky můžeme použít.
>
> Rozbořit symboliku/grafiku KČT mi totiž přijde škoda a samozřejmě by to chtělo zobrazovat i ne-KČT trasy.
>
> Co myslíte?

Smyslem změny je úplně se zbavit tagu kct_barva. O jakou trasu se jedná
by popisoval nový tag: route=*. Takže není potřeba udržovat dva tagy.
Typický naučné stezky v tom často dělají bordel. Jsou značený různě,
případně vůbec a trase je zobrazena například na mapě na každé tabuli.

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:%C4%8Cesko/Edita%C4%8Dn%C3%AD_standardy_a_konvence#Turistick.C3.A9_zna.C4.8Den.C3.AD_-_n.C3.A1vrh_2016

Marián