[talk-cz] přidejme motorroad=yes na všechny highway=trunk

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 29 11:53:09 UTC 2021

zdravíčko,

tak jsem chtěl dneska zkusit použít OsmAnd pro navigaci na kole a dopadlo to
katastrofálně ... kromě toho, že je fakt úplně vylízanej (sorry, to nejde říct
slušněji, viz [*] ), tak se mě mimo jiné snažil hnát po silnici pro motorová
vozidla

a to je věc, kterou bysme si asi mohli opravit v datech ...

aktuálně tyto tagujeme jako highway=trunk, viz https://wiki.openstreetmap.org/
wiki/Cs:Key:highway
"Silnice pro motorová vozidla (značka IP15a)"

nicméně popis pokračuje: "nebo významné silnice", tedy připouští i jiné
možnosti, a v souladu s tím, po těchto ostatních na kole jezdit lze

takže navigace nemá podle čeho vědět, že se tam na kole nesmí, pokud se to
nerozliší ještě ničím jiným
(notabene globální navigace, která netuší, co platí v ČR)

pročež navrhuju na všechny silnice pro motorová vozidla přidat motorroad=yes
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:motorroad

byl by tu prosím nějaký dobrovolník, co by to uměl zautomatizovat, nebo si
musím vzít seznam rychlostních silnic a za dlouhých zimních večerů to
vyklikávat po jednotlivých úsecích?

a ještě bych to připsal na wiki do popisu trunk, že se to má vyplňovat, pokud
se tu tedy v historicky krátké době neobjeví zásadní nesouhlas s tímto návrhem
(nebo pokud to někdo neudělá dřív než já :-))

K.

[*] tak například ...

místo kratší trasy (mám zvoleno "Styl jízdy" = "kratší trasy"!!!) po oblouku,
po rovině/mírně z kopce a po hlavní mi to navrhuje uhnout do pravého úhlu do
malé ulice, která vede do kopce (mám zapnuto "Použít údaje o nadmořské výšce"
a "Rovinatý"!!!), a pak se (zase do pravého úhlu) napojuje na "hlavnější"
výpadovku, po které vede druhá strana čtverce, kde se v rohu na semaforu potká
s tím obloukem ... asi proto, že mu ta delší trasa do kopce vyšla tak, že se
pojede o padesát metrů méně po "velké" silnici???

následně z té výpadovky uhýbá na souběžně vedoucí servisní komunikaci, která
slouží k parkování

na jejím konci se vrací na výpadovku, ale po 10 metrech navrhuje otočit se do
protisměru, najet na podobnou servisní ulici na opačné straně, ale hned z ní
zase sjet do původního směru na chodník

následně přes přechod, prokličkovat po chodníku na ulici, po které se snad dá
dojet (vše do protisměru vůči azimutu k cíli) z druhé strany na benzínku,
která je u té rychlostní silnice, a přes ni na rychlostní ... dál jsem to
radši ani nezkoumal

po nastavení "vyhnout se chodníkům" (ale to nechci, někde nejde jinak projet i
kdybych to kolo měl vést!) si sice odpustí tu kličku do protisměru a benzínku,
nicméně na tu rychlostní mě to posílá hned na nejbližším regulérním nájezdu,
ač je to opět kus do špatného směru a ještě přes kilometr vede souběžně ulice,
ze které mě vyhazuje, a dále po ní je to dle mapy.cz opět kratší (viz výše!!)
než navrhovaná trasa po rychlostní