[talk-cz] Opendata ROPIDu a ID zastávek

Jethro xtompok na gmail.com
Čtvrtek Červen 24 10:35:41 UTC 2021

Zdar,
navazuji na předchozí email o mapování MHD v Praze.

Od ROPIDu se mi podařilo domluvit explicitní souhlas s použitím jejich
opendat z portálu https://opendata.praha.eu/organization/ropid pro OSM, viz
přeposlaný email níže. Speciálně jsou pro nás zajímavé ID zastávek, které
sice již v mapě z většiny jsou, ale teď to máme explicitně potvrzené, že je
můžeme z GTFS brát. Pokud budete při mapování využívat opendata ROPIDu,
přidávejte prosím zdroj "source=CZ:ROPID".

Ohledně ID zastávek jsem si všiml, že aktuálně se používají dva tagy, a to
ref a ref:PID. Pokud nikdo nebude mít námitky, tak bych zastávky s PIDovým
ID převedl na ref:PID, protože takových je výrazně více a je to přesnější.

Dále budeme v rámi práce pro Intermodální plánovač trasy (viz předchozí
email) se snažit udržovat ID zastávek (a zastávky samotné) aktuální, tedy
doplňovat nově vzniklé a aktualizovat přesunuté, v první fázi i doplňovat
ID těch, co je ještě nemají.  Pokud byste k tomu měli nějaké návrhy /
připomínky, neváhejte napsat.

Jethro

------------------------------
*Od:* Jiráček Zbyněk <jiracek.zbynek na ropid.cz>
*Odesláno:* čtvrtek 27. května 2021 16:03
*Komu:* Pokorný Tomáš <pokorny.tomas na operatorict.cz>
*Předmět:* RE: Souhlas s použitím dat z GTFS pro OSM

Ahoj,

ROPID souhlasí s využíváním opendat, které poskytuje prostřednictvím
portálu Opendata Praha (https://opendata.praha.eu/organization/ropid), za
účelem aktualizace a doplňování databáze OpenStreetMap, přičemž vzniklá
vektorová data smí být vložena do OSM pod licencí ODbL za předpokladu, že
ROPID bude uveden v seznamu přispěvatelů do OSM a takto vzniklá data budou
mít ROPID uveden jako svůj zdroj.

Díky, měj se,

Z.