[talk-cz] Data el. nabíjecích stanic

Miroslav Suchý mirek na rodina-sucha.cz
Pondělí Červen 28 19:42:36 UTC 2021

Zkusil jsem získat data o elektrických nabíjecích stanicích (tl;dr ... a nic).

EON:
má na svém webu mapičku s nabíjecími stanicemi. Ale to je naprd pro jakoukoliv automatizaci. Na dotaz mi napsali, že
mají data i ve strojovém formátu dostupném přes API. Včetně takových věcí jestli je nabíječka obsazená nebo ne (což je
nám k prdu).
Akorát to maji zpoplatněné 1500 Kč za měsic. Zdarma to dávají jenom významným aplikacím. Když jsem vyjmenoval jaké
všechny navigace přebírají data od OSM, tak už se neozvali.
Chtěl jsem z nich ještě dostat explicitní souhlas s použitím dat pro OSM a na to mi dotyčný pracovník napsal, že na
takové blbosti nemá čas.

ČEZ:
Má na svém webu markery v JSON i se všemy daty co potřebujeme. Akorát na dotaz přez kontaktní formulář ohledně licence
nikdo nereagoval. Pokud by měl někdo kontakt na někoho z ČEZu, tak by to bylo super.

Až mě přejde studená sprcha od EONu, tak možná zkusím PRE, MOL a EVMapu.

Konec hlášení.
Mirek