[talk-cz] editace v porcelánu - kudy dál?

Jan Martinec jan na martinec.name
Úterý Březen 30 12:09:33 UTC 2021

Ahoj,

zase se opakuje problém OTG vs. zdravý rozum:
- uživatel objeví OSM
- začne nadšeně mapovat
- ale pak začne "od stolu" opravovat věci, které mu připadají divný.

Kámen úrazu je v tom, že někde jsou sice nelogický věci proto, že je to
blbě zmapovaný, a pak je OK je opravit - ale někde jsou zmapovaný věci,
který tak jsou sice v reálu, ale je to nelogický, nebo by podle názoru
mappera měly být jinak, nebo úplně nebýt.

Konkrétně teď začal v Praze upravovat HaPe-Cz - dosud mapoval podle
ortofota IPRu, dobrý; občas rozbil nějaký relace, a kdo ne; ale snad už
pochopil, že ne všechno je vidět v iDu a v defaultním rendereru. Teď ale
opravuje věci na lepší, bez ohledu na stav v terénu: dosud jsme si to
zvládli vyjasnit (když třeba z orto nebyly vidět značky, a pak neseděla
klasifikace); teď podle svého uvážení rozhodl, že značená cyklotrasa na
Rašínově nábřeží nemá existovat, a "sjednotil" to jejím smazáním, viz
komentáře k CS:

Bohužel se mi to zjevně nepodařilo vysvětlit, tak mi vypisuje, že jsou
"komunikace pro auta" (tj. ulice) "zamořené" relacemi (což se mu
nelíbí). Asi jsem se už od rána vytočil, ale nenapadá mě, jak jinak
říct, že "já to v mapě nechci, i když to v terénu je" není relevantní
důvod k editaci; tj. že mapujeme to, co je - ne to, co by bylo hezčí.

Kudy dál?
- argumentuje celkem v klidu, ale ve smyslu "já vím líp, jak to má být,
než jak to je"; já se držím toho, že byť věci by se opravdu daly v reálu
vyřešit logičtěji, OSM má svět popisovat "takto věci jsou", ne
předepisovat "mělo by být takto"
- jeho dosavadní úpravy se postupně zlepšují, zjevně začíná řešit i relace
- editace si medle bere osobně (což je věc, který jsem se já zbavoval
dlouho: "někdo MI opravil MOJE ulice!!!")

Zdar,
Honza "Piškvor" Martinec