[talk-cz] Editace od stolu

Miroslav Suchý mirek na rodina-sucha.cz
Sobota Říjen 9 22:20:09 UTC 2021

Dne 09. 10. 21 v 22:58 Petr Voldán napsal(a):
> Nicméně občas je uživatel značně rozladěný, nechce se mu do editace a opravu vyžadují od nás (např soukromá cesta není
> značená jako soukromá). Vyjde rychleji změnu provést, než zakládat note nebo dlouze z uživatelem diskutovat. A tím se
> dostávám k dotazu - můžu si dovolit od stolu provést editaci jen na základě požadavku od lokálního uživatele naší apky?
> Nebo je lepší založit OSM Note a ať se s tím popasuje lokální maper?

IMHO záleží na míře (ne)jistoty.

Pokud tu cestu nakreslí v malovátku na mapu a je to plus mínus přesné, tak to bych to do mapy dal. Nebo když to velmi
přesně popíše. Např.: po hrázi rybníka vede cesta, která spojuje silnici 602 a silnci XY a ústí na silnici XY vedle
hřbitovní zdi.
To mi přijde ekvivalentní tomu, že někdo to jenom neumí zakreslit (moje maminka) a popíše mi to a já jsem jenom
technickým zprostředkovatel. Moji mamince věřím. Pokud by to byl zákazník o kterém nic nevím, tak bych to doplnil nějakým
   fixme=anonymous source, should be verified on place

Na druhou stranu, pokud je ten popis fuzzy. Např.: na konci vesnice je polní cesta, která se kroutí lesem až k chatě. --
a přitom ani cesta ani chata není přes stromy vidět -- tak takovou cestu bych tam nezakresloval a dal tam jenom poznámku.

Ale kde leží ta hranice... to asi záleží na každém z nás.

Osobně mi nevadí nepřesné trasy a objekty pokud to autor přizná přes fixme nebo přes source.
Zatím stále řešíme spíše to, že nám cesty a body chybí, než že bysme tam měli objekty které neexistují (nebo nikdy
neexistovali). A odstranit neexistující objekt je výrazně jednodušší než ho tam přidat.
Ale to je můj osobní názor a mohu v něm být osamocen :)

Mirek