[talk-cz] Lesní cesty/těžební linky

Petr Scheirich petr.scheirich na gmail.com
Středa Září 8 09:43:49 UTC 2021

Zdravím openstreetmap komunitu.
Sám sice prakticky nemapuju, ale posílám jeden námět k zamyšlení.
Všiml jsem si, že na některých místech jsou lesy na openstreetmap
protkané "lesními cestami",
které ve skutečnosti cestami nejsou a v reálu už ani neexistují.

Když lesem projede těžká technika (typicky harvestor nebo traktor), vytlačí
do půdy nápadnou stopu, která skutečně připomíná "lesní cestu". Téhle
stopě říkají lesáci těžební linka. Ten stroj po ní projede maximálně
několikrát, třeba když se z paseky odváží dřevo,
a pak ta stopa zůstane na pospas přírodě - po roce zaroste vysokou
trávou a po pár letech už jen hodně pozorné oko zjistí, že tam kdysi
něco takového bylo.

Naproti tomu lesní cestou se spíš rozumí cesta opakovaně používaná, po
které aspoň párkrát do roka něco projede a tím ji obnoví.
Jak už jsem psal, čerstvá těžební linka skutečně cestu připomíná, ale
i když něco takového v lese uvidíte, než to zanesete do mapy,
zamyslete se prosím, jestli to nemůže být jen jednorázová těžební
linka, která po pár letech přestane existovat.

(Kdyby existoval tag pro těžební linku, tak by to řešilo problém, ale
nic podobného jsem nenašel :-)

Zdraví
Petr