[talk-cz] Fwd: Via Czechia - OSM mapy

Pavel Zbytovský zbytovsky na gmail.com
Středa Květen 18 21:31:08 UTC 2022

Ahoj,

oslovil mě Jan Hocek, který založil síť turistických tras Via Czechia, zda
by šly přidat do OSM. Jedná se o virtuální trasy po existujících značených
i neznačených cestách, které chodí lidé podle itineráře typicky na
vícedenní treky. Je to čistě nadšenecký projekt. Zatím nejsou v terénu
žádné rozcestníky, ale několik málo jich nejspíše vznikne. Přesné vedení
viz Mapy.cz [1], více info v mailu níže.

Otázky:
1. patří něco takového do OSM? Já myslím, že ano. Sice by OSM mělo
obsahovat zejména fyzicky přítomné objekty, u tras už tak děláme výjimku,
neboť vedení je občas čistě virtuální.
2. jaké zvolit tagování? route=hiking network=nwn
opeator=cz:ViaCzechia name=... osmc:symbol=... ? něco dalšího?
3. šlo by v osmc vykreslit jejich ikonku? viz příloha. Asi bychom museli
dát prostě red/pink/blue_diamond?
4. máte někdo zkušenosti s importem GPX do takovýchto relací? Jde to
normálně v JOSMu? Je něco na co si dát pozor?
5. případně je tu někdo, kdo by to byl ochotný naimportovat?
6. ač nechceme tagovat pro renderer, napadá vás nějaký OSM Renderer nebo
appka, které by to pak uměly zobrazit? Čekal bych, že všechny appky, které
už routy vykreslují, by prostě měly vykreslit i tuhle s příslušným
osmc:symbolem?
7. jak je to se licencí? Stačí email níže jako povolení k vložení do naší
databáze? Data jsou pravděpodobně odvozená z mapy.cz, plyne z toho pro nás
něco?

Turistice zdar,
Pavel (zby-cz)

[1]