[talk-cz] vadné dopravní značení aneb princip OTG v rozporu s úřední realitou

Karel Volný kavol na seznam.cz
Neděle Listopad 6 21:29:41 UTC 2022

čest práci,

nedávno nám tady po okolí nasázeli nové značky, tak jsem si říkal, že bych měl
zaktualizovat mapu ...

má to ovšem drobnou chybičku, že formální stav je zjevně v rozporu s tím, co
autoři značek zamýšleli

tedy konkrétně jde o to, že omezená rychlost (60) je ihned zrušena značkou
silnice pro motorová vozidla (která implikuje 80, ve městě)

tak teď nevím, jestli dát do mapy 80 nebo 60

různé příklady nás učí, že české úřady a soudy velice lpí na formalismech -
ovšem pouze jen pokud je to v neprospěch občana, kdežto naopak pokud jde o to
podržet jinou státní instituci, tak jsou velmi kreativní v odůvodňování, že
není třeba držet se striktního výkladu ...

tak když tam dám 80, protože tak to je on the ground, tak bych byl nerad, aby
na nás pak byl někdo naštvaný, že mu navigace ukazovala 80 a policajti mu za
příslušný peníz vysvětlili, že měl jet 60 (já vím, neměl spoléhat na navigaci,
ale ...), popř. bych nerad zahájil editační válku s někým, kdo si myslí, že
tam těch 60 je umístěných správně a tudíž fakt platí ...

???

(pokud se mýlím já a od dob, kdy jsem se zákony naučil, jsem nezachytil
nějakou zásadní aktualizaci, která by měnila způsoby zavádění a rušení
rychlostních omezení, tak budu rád, když mě někdo z toho omylu vyvede a
omlouvám se za zbytečný komunikační šum ...)

K.