[talk-cz] Relace silnic a kruhové objezdy

Lukas Kabrt lukas na kabrt.cz
Úterý Duben 18 23:05:19 UTC 2023

Ahoj, v rámci jednoho svého projektíku jsem si trochu hrál se silnicemi a
zjistil jsem, že ve spoustě případů jsou relace silnic nespojité a často
jsou příčinou kruhové objezdy.

Zkusil jsem jednu silnici opravit, ale nejsem si řešením úplně jistý. Jak
by se měly řešit  následující případy?

Souvislý kruhový objezd, nájezdy bez rozdělených směrů
- samotný kruhový objezd má tag junction=roundabout
- v relaci je cesta - junction - cesta
- podle JOSM se zdá, že takové řešení je v pořádku
- priklad https://1drv.ms/i/s!AhZxs2JXqVgjm6sVD_sPZS_nQRHOVQ?e=hSFBRQ

Souvislý kruhový objezd, nájezdy s rozdělenými směry
- samotný kruhový objezd má tag junction=roundabout, nájezdy oneway=yes, se
správnou orientací cesty
- v relaci je cesta - nájezd - nájezd - junction - nájezd - nájezd - cesta
(všechny nájezdy mají role=forward)
- podle JOSM se zdá opět takové řešení v pořádku, ale je to opravdu OK?
- příklad https://1drv.ms/i/s!AhZxs2JXqVgjm6sUmKv5hknO-DdsJQ?e=uHWU4Y

Nesouvislý kruhový objezd (musí být rozdělený kvůli jiným tagům / relacím),
nájezdy bez rozdělených směrů
- všechny cesty, ze kterých se objezd skládá mají tag junction=roundabout
- v relaci je cesta - junction - junction - junction - cesta (všechny části
junction mají roli forward)
- podle JOSM se zdá opět takové řešení v pořádku, ale je to opravdu OK?
- příklad https://1drv.ms/i/s!AhZxs2JXqVgjm6sWGWm4DJh3X0CO0A?e=f9jGeR

Nesouvislý kruhový objezd, nájezdy s rozdělenými směry
- tady jsem ztracen a tento případ se mi nepovedlo dát dohromady, zkoušel
jsem různé varianty ale minimálně v JOSM se relace jeví pořád nespojitá.
- nemá někdo prosím příklad, kde je to správně udělané? A je vlastně v
takovém případě směrodatné jak JOSM relaci ukazuje?

Díky, Lukáš