[Talk-de] tag für Haushaltsgeräte-Laden?

Martin Koppenhoefer dieterdreist at gmail.com
Mo Jan 23 12:17:56 UTC 2012

Am 23. Januar 2012 13:07 schrieb Dietmar <ostrmap at diesei.de>:
> In den USA sind Hardware-Store einfach Haushaltswarengeschäfte.

In Deutschland auch. Aber es gibt verschiedene Arten von "Haushaltswaren".

> Aus wikipedia.org
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Hardware
>
> Hardware is a general term for equipment that can be touched/held by hand
> such as keys, locks, hinges, latches, handles, wire, chains, belts, plumbing
> supplies, electrical supplies, tools, utensils, cutlery and machine parts.
> Household hardware is typically sold in hardware stores.
> Auch meiner Sicht passt das schon.

Aus meiner Sicht passt das nicht: das Geschäft verkauft keine Griffe,
Ketten, Bänder, Klempner-Bedarf, Schlüssel, Schlösser, Bohrmaschinen,
Messer oder ähnliches (it:Ferramenta) sondern wie gesagt
Haushalts-Elektrogeräte (it:Elettrodomestici). Es geht nicht um
"hardware" (Eisenwaren) sondern um household appliances.

http://en.wikipedia.org/wiki/Home_appliance

Home appliances are electrical/mechanical machines which accomplish
some household functions, such as cooking or cleaning.

White goods/major appliances comprise major household appliances and
may include: air conditioner, dishwasher, clothes dryer, drying
cabinet, freezer, refrigerator, kitchen stove, water heater, washing
machine, trash compactor, microwave ovens and induction cookers.

Gruß Martin

PS: Sieh Dir auch mal die entsprechenden Bilder an, da sollte es klar werden:

hardware:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tweedy_and_Popp_03.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:PknMitre10MEGAinterior.JPG

appliances: