[Talk-de] Mapnik Administration blockt QLandkarteGT

hike39 horst at hike.de
Sa Feb 15 09:28:46 UTC 2014

Mit Version 1.7.6 von QLandkarteGT stellt der Entwickler die
Unterstützung von OSM-Karten ein.

Die Brgründung:
".....
here is a quick release to end the OSM misery. I am still not convinced
that transmitting the user-agent string does really help to prevent any
misuse. And I am still the opinion that a user-friendly service should
request as few information from the user as possible. Thus I do not
agree on the enforcing of senseless terms of use and consequently drop
support for servers with such bogus requirements.
..."

In meinen Augen ist es schade, dass diese Kleinigkeit zu diesem Schritt
geführt hat. Aber man muss dessen Entscheidung akzeptieren.

Ich selbst werde mich jetzt wohl auf die Suche nach einer equivalenten
Alternativen machen.   8-((

Gruss
hike39