[Talk-de] Mapnik Administration blockt QLandkarteGT

Manuel Reimer Manuel.Spam at nurfuerspam.de
Sa Feb 15 12:29:55 UTC 2014

On 02/15/2014 10:28 AM, hike39 wrote:
> Die Brgründung:
> ".....
> here is a quick release to end the OSM misery. I am still not convinced
> that transmitting the user-agent string does really help to prevent any
> misuse. And I am still the opinion that a user-friendly service should
> request as few information from the user as possible. Thus I do not
> agree on the enforcing of senseless terms of use and consequently drop
> support for servers with such bogus requirements.
> ..."

> [...]

Die Begründung ist Quatsch. Was ist so schlimm daran, wenn sich
QLandkarteGT einfach korrekt mit einem User Agent meldet?

Das Argument mit der Privatsphäre ist so doof wie nur was. Die Admins
wollen lediglich wissen welche Dienste wie stark zugreifen um bei
übermäßigem Traffic von einer bestimmten Applikation entsprechende
Maßnahmen ergreifen zu können.

Gruß

Manuel