[Talk-de] Entfernen des "WikiProject"-Präfixes

Tobias Knerr osm at tobias-knerr.de
So Aug 18 19:39:15 UTC 2019

On 18.08.19 18:44, dcapillae wrote:
> I would like to change the name of the wiki pages related to the Germany
> mapping project to remove the "Wikiproject" prefix according to the
> pages name conventions [1].

Sure, I'd be happy to see the pages renamed. Thanks for all the time you
spend on wiki maintenance!

Für die deutschsprachigen Mitleser: Daniel möchte gern die Seite
"WikiProject Germany" nach "Germany" verschieben, wie er es schon bei
diversen anderen Ländern gemacht hat.

Aus meiner Sicht ist das sinnvoll, da Wikiseiten zu Städten,
Bundesländern etc. schon heute nur den jeweiligen Namen als Seitentitel
haben und die Begrifflichkeit "WikiProject" ein Relikt aus Urzeiten ist,
die heute den durchschnittlichen Leser eher verwirren dürfte.

Bestehende Links werden weiterhin funktionieren, da Weiterleitungen
eingerichtet werden. Daniel verspricht, darauf zu achten, dass alles
weiterhin korrekt funktioniert.

> I could make the necessary changes, and also add the "Country" template
> [9] to the Germany project page, although this change is optional.

I probably wouldn't add the "Country" template. It promises more than
the current page can keep. The page is quite stale at this point, so a
visitor isn't going to find "national events, ongoing projects" or
things like that, unfortunately.

Hier geht es darum, ob die Vorlage https://wiki.osm.org/Template:Country
auf der Wikiseite eingebaut werden soll.