[Talk-dk] Regionale cykelruter

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.au.dk
Fre Aug 14 12:11:22 BST 2009

Jeg sendte en email til Erik Bølling-Ladegaard fra Dansk Cyklist
Forbund vedrørende RCN ruterne. Dette er hvad han svarede:

> Vedrørende de regionale ruter giver jeg dig helt ret i, at det er
> noget rod.
> Jeg var ikke opmærksom på nummereringsproblemet, men det undrer mig
> nu ikke.
>
> Men til sagen: Det er nu kommunerne, der har ansvaret for ruterne,
> både de nationale, regionale og lokale. De skal vedligeholde dem og
> videreudvikle dem. Det er altså ikke turistkontorets afdeling for
> oplevelsesøkonomi, der kører ud.
>
> I DCF synes vi at situationen er meget uholdbar og har derfor samlet
> midler til at starte et projekt om, hvordan disse ruter i fremtiden
> [...]

Som det fremgår, er situationen ikke helt så håbløs som det så ud i
går, og der arbejdes tilsyneladende på sagen.

I min mail spurgte jeg endvidere Erik om DCF var interesseret i en
artikel om OSM i deres medlemsblad. Dette forslag har han sendt videre
til redaktøren.

Alle som er interesserede i at være med til at skrive en lille artikel
om OSM er velkomne til at kontakte mig, evt. komme med forslag til
indhold her på listen.

Mvh,
Morten