[Talk-dk] De to mail-lister

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Ons Aug 19 15:41:54 BST 2009

Jeg ved ikke om alle er klar over det, men der findes to Openstreetmap
mailing lister for Danmark - osm-dk på Google Groups og talk-dk på
openstreetmap.org. Det er på godt dansk noget værre rod. Jeg mener det
ville være en god idé at få lukket den ene af dem så der ikke er tvivl om
hvor man skal gå hen.

Jeg vil foreslå det bliver Google Gruppen osm-dk, af et par grunde.

1. talk-dk er mere officiel idet den er hostet af Openstreetmap. Det er
derfor også der udefrakommende oftest vil finde hen med mindre de
tilfældigvis ser linket på http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Denmark

2. Andre OSM-insidere forventer også at finde os på talk-dk, da alle andre
mailing lister findes som talk-xx på openstreetmap.org serveren.

Den eneste fordel jeg kan se ved denne gruppe er at den pt. har de fleste
medlemmer, men jeg har ikke på fornemmelsen at det er voldsomt mange det
drejer sig om? Ville det være noget stort problem at flytte over til "den
rigtige" liste? (sagt med et glimt i øjet, men jeg mener nu at den er mest
"korrekt")

Reply-to er sat til osm-dk da det er der de fleste er tilmeldt pt.
--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk