[Talk-dk] S-toge i KBH

Morten Siebuhr sbhr at sbhr.dk
Søn Aug 30 18:29:36 BST 2009

'Allo!

Jeg har funderet lidt over hvordan S-togs nettet (og tog generelt) er
lagt ind. Når det kommer til veje, ser konsensus ud til at være en
midterrabat => to 'oneway' veje. Toge, derimod, får een linje, uanset
hvor mange skinner Bane Danmark har smidt på stedet...

Efter jeg så nogen har tegnet perroner på Valby[1] station, prøvede jeg
at tegne banerne omkring Jyllingevej fuldt op[2], hvilket jeg syntes
fungerer rimeligt godt. Specielt bliver det muligt at optegne perronerne
- og hvordan man kommer til perronerne mv., hvilket virker meget
fornuftigt at have med.

Jeg aner dog at Nørreport specielt vil blive et mindre helvede at kigge
på...

[1] http://www.openstreetmap.org/?lat=55.66397&lon=12.51451&zoom=17&layers=B000FTF
[2] http://www.openstreetmap.org/?lat=55.69099&lon=12.55526&zoom=16&layers=B000FTF

Hvad siger I?