[Talk-dk] Hej

Polderrunner opn-osm at ngc7000.org
Søn Aug 30 23:30:51 BST 2009

Hej Anders,

> I den forbindelse vil jeg gerne vide om der er nogen der har en god måde at
> gøre det på - skal havnene med broer og moler være en del af kystlinjen, og er
> der andre gode tags man kan bruge (leisure=marina er ret oplagt)?

Man kan diskutere om moler skal laves som kystlinie eller som
man_made=breakwater (bliver vist af osmarender, men ikke mapnik). Jeg
har lavet et par moler på sidstnævnte måde i Juelsminde, se
http://osm.org/go/0H8H@IDo?layers=0B00FTF. Alt hvad der er bredere end
en mole skal efter min mening være en del af kystlinien.

Broer tagges som man_made=pier (det mangler jeg endnu at gøre i
Juelsminde). Placer en node i havnebassinet med leisure=marina plus et
name-tag.

> Og er der en god måde at lave omridsene på? Yahoo luftfotos er ikke i så god
> opløsning at man kan komme så langt med dem synes jeg. Er det bedst bare at gå
> ud med gpsen og bruge sporet?

Hvis der ikke er yahoo dækning i området, er der vel ikke rigtigt andet
at gøre end at lave en fysisk vandretur omkring havnen med sin gps. Det
gjorde jeg fornylig på Endelave Havn, se http://osm.org/go/0H8w@BPC
(havde masser af tid da jeg alligevel ventede på færgen :-) )

mvh

Ole