[Talk-dk] Forslag til retningslinjer for cykelstier

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Dec 1 15:41:06 GMT 2009

Den 27. nov. 2009 16.00 skrev Claus Hindsgaul <claus.hindsgaul at gmail.com>:

> Jeg antager at det betyder at I er tilfredse med vejledningen, og vil snart
> finde et passende sted på wikien og ophøje den til den officielle vejledning
> for mapning af danske cykelstier, hvis jeg ikke hører andet.

Udover et ønske om at kunne markere om cykelstien er anlagt med kantsten,
har jeg ikke hørt nogen indvendinger fra andre end Niels. Der er p.t.
hverken etablerede eller "proposed" tags for kantsten, så de må være en
ønskelig fremtidig udvidelse, som jeg da vil opfordre til at gå videre med i
systemet. Derimod har mange efterhånden erklæret sig enige.
Jeg vil derfor betragte vores seneste udkast som gældende og finder en
wiki-plads til det.

> Jeg er så småt begyndt at lægger cycleway=xxx ind de få steder hvor jeg er
> stedkendt, og hvor jeg ikke kommer til at redigere i forkerte "lanes" eller
> skyggestier. Hvordan kommer vi videre med tilbagerulning af Niels's
> skyggestier? Der er postet lister over changesets, men hvordan kommer vi af
> med dem??

(jeg taggede kun 5-10 oplagte cycleway=track inden Rasmus stillede
spørgsmålstegn ved om det var for tidligt, og har ikke rørt dem siden)
Nu står mapningen i sampe i i de dele af København, der er forbundet med
Niels's skyggestier (og det er IKKE en lille andel) indtil vi har fået
gennemført tilbagerulningen.
Jeg kan ikke se andet end at Niels har fået rigelige og tidlige varsler om,
at han risikerede en tilbagerulning og dermed mistet arbejde hvis han
fortsatte med at lægge dem ud, og at der efter en åben diskussion er en
udbredt og klar holdning til, at den omfattende brug af separate
skyggestier, der blev lagt ud under diskussionen, ikke er den rigtige
løsning under Københavnske forhold.

Er der nogen, der har praktisk erfaring eller viden om tilbagerulning? Jeg
har fundet de revert scripts <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Revert>,
der er lavet til formålet, men så gerne at det blev håndteret eller
"supervised" af en, der kender lidt til OSMs maskinrum.
Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S