[Talk-dk] Ringveje i danmark

Stefan Greisen stefan at greisen.eu
Tir Mar 31 11:40:11 BST 2009

Hej

Jeg mener at ringeveje skal have den type som skiltene viser.

F.eks. skal O2 i århus være secondary da det er et skilt med gråbaggrund
ligsom vej 180. (Den er iøvrigt tagget som primary, men det er jeg uening i)
Se billedet

http://static.panoramio.com/photos/original/9111479.jpg

På første billeder kan også ses en primary vej (15) Den har gul baggund
ligsom skiltene mod O3.

http://www.dykcen.dk/images/dykinfo/indland/Twin/Vej%20N%2004.jpg

I Esbjerg har vi en ringvej som ikke har henvinger som de ovenstående, men
det er en stor vej, og derfor er den tagget som tertiary.

I København har man jo også en motor ring, og den er sikkert tagget som
motorvej.

Altså mener jeg ikke, at man kan eller skal lave en standard for ringveje.

Se i øvrigt
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Map_Features#Veje_.28highway.29 for
definitioner af primary og secondary veje, hvor man også kan se forskel på
baggrundsfarven på skiltene.

Med venlig hilsen

Stefan