[Talk-dk] Ny på linjen - og cykelstier igen

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Man Nov 9 17:25:07 GMT 2009

Den 9. nov. 2009 18.00 skrev Anders Lund <anders at alweb.dk>:

> [...]

Det svarer også godt til min ide om en god måde at tagge på, der både giver
mulighed for at programmere renderne til en god visning i fremtiden - og
giver en overskuelig mulighed for at lave kortet brugbart for rutefindere
(at få alle de rigtige knudepunkter forbundet). Så den får også min stemme.

> Tagger man for hver retning? Der hvor der er cykelsti i modsat retning
> (cyckeway=oppesite_track/lane), er det jo tit en dobbelsporet cykelsti på
> den
> ene side af vejen

Tja, godt spørgsmål. Måske er der brug for at kunne kombinere "lane" eller
"track" med "oneway=no" kun for cykler. Er der nogen tilladt syntax for
dette? Eller kan det være nødvendigt med et helt nyt tag som f.eks.
"cycleway=twoway_track"?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S