[Talk-dk] Cykelstier - København

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Man Nov 16 16:59:18 GMT 2009

Den 16. nov. 2009 16.47 skrev Morten Siebuhr <sbhr at sbhr.dk>:

> [...]

Apropos wiki, er der nogle interessante kommentarer på den engelske (og vel
umiddelbart kanoniske) wiki (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway
):

Om cycleway=track: "it indicates that there is a separate cycle path
adjacent to the road, but it is much more common to use a separate way
tagged with highway <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:highway>=
cycleway <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dcycleway>instead."
Om cycleway=opposite_track: "Again, it's more common to use a separate way
for separate tracks. "

Det var ikke lige det, jeg havde ventet at finde. Man kunne nemt læse det
som at den kanoniske engelske wiki direkte anbefaler at lave
skygge-cykelstier som standard! Bør nogen gå et niveau højere op i systemet,
hvis der skal være konsensus om cycleway=....?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S