[Talk-dk] Cykelstier - København

Morten Siebuhr sbhr at sbhr.dk
Man Nov 16 17:16:23 GMT 2009

On Mon, 2009-11-16 at 17:59 +0100, Claus Hindsgaul wrote:
> Den 16. nov. 2009 16.47 skrev Morten Siebuhr <sbhr at sbhr.dk>:
>         > Jeg vil blot opfordre til at wiki'en også bliver opdateret
>         efter denne
>         > debat så alle nye også kan læse sig til retningslinjerne.
>

> Apropos wiki, er der nogle interessante kommentarer på den engelske
> (og vel umiddelbart kanoniske) wiki
> (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway):
>
> Om cycleway=track: "it indicates that there is a separate cycle path
> adjacent to the road, but it is much more common to use a separate way
> tagged with highway=cycleway instead."
> [...]

Jeg har valgt at tage det til udtryk for at Englænderne endnu ikke ved
hvad de går glip af :) Hvis man på den anden side kigger på
fodgængerovergange, har englænderne defineret et halvt dusin eller så -
hvor alle sådanne i DK stort set falder ind under en enkelt af disse
typer.

Personligt tror jeg mere det handler om at gøre opmærksom på vores
(særlige) behov i international sammenhæng og så tage den derfra.

Som jeg har læst de cykel-relevante bugs i OSMs trac, er det mere et
spørgsmål om manglende interesse end et ønske om ikke at have det.

--
Siebuhr <sbhr at sbhr.dk>