[Talk-dk] Er tilladelsen god nok?

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Tir Nov 17 15:28:46 GMT 2009

Hey smukke mennesker,

Jeg bor i Odense og så gerne at SDUs campus kom ordentlig med på kortet.
Derfor tjekkede jeg om deres kort[0] passede fint ind i Josm, og det
gjorde. Jeg har dog ikke tegnet ud fra det endnu. Jeg kunne ikke finde
nogen licens på kortet, så skrev til SDU om de ville tillade at vi
"kopiere" bygningerne uden at de ville blive nævnt andre steder end i
meta-data. Det har jeg nu fået svar fra, og vil her meget gerne høre
jeres mening.

Her er deres svar:

Hej Esben

Vi har diskuteret sagen, og:
Grundlæggende kan vi ikke se hvorfor, vi skulle modsætte os dit ønske.

Det farvelagte kort over bygningerne på Campusvej er et løbende ‘patchwork’ på den oprindelige fil, som kom til verden i 70’erne...
Den er ikke specielt målfast. Dét er kun CAD-tegningerne, som Bygningsområdet ved universitetet laver og arbejder med.

Vi ser gerne, at Syddansk Universitet angives som kilde i meta-dataene.

P.S. Universitetets website opererer ikke med ‘licenser’ på vore publicerede materialer... Du kan læse om brugen af sitet her:
http://www.sdu.dk/Om_SDU/Om_dette_websted/Vilkaar_for_brug.aspx

Citat slut.

I deres link står der ikke noget der hjælper os (læser jeg mig til..) og
er ikke sikker på de har givet nok lov. Hvad synes i? Jeg er nemlig
blevet lidt mere forsigtig efter KMS diskussionen.

Med venlig hilsen
Esben Damgaard

[0] http://www1.sdu.dk/Kort/CampusOdense/index.html