[Talk-dk] Highway-cycleway Denmark

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Ons Nov 18 16:37:42 GMT 2009

Jeg vil lige tage Niels lidt i forsvar.
Han har meldt ud, at han ikke er nået til at finpudse stierne. Vi kan nok
diskuttere om det er den smarteste metode at starte med at lægge "kladde" i
hele København, men det er en anden snak. Det kunne måske være en ide, hvis
Niels på et tidspunkt finpudser et lille meget begrænset område (f.eks.
200x200 meter) efter alle kunstens regler som han ønsker det, så vi kan se
hans vision for det færdige arbejde.

Jeg ville dog sætte pris på at han før alt andet bidrog med opklaring af,
hvilke konstruktive kommentarer han har til de bekymringer, der er kommet
frem her på listen.

Claus

Den 18. nov. 2009 17.13 skrev Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>:

> Jeg har tjekket lidt af Niels Bech's arbejde, og kan se at der nu
> visse steder eksisterer både tags og "skygge cykelstier". Det er
> ihvertfald *ikke* korrekt. De parallelle cykelstier, Niels har lagt
> ind, følger heller ikke de sædvanlige vejledninger for hvordan sådanne
> skal konstrueres, nemlig at man placerer knudepunkter ud for ditto i
> "hovedvejen." Endeligt er der flere steder hvor de nys indlagte
> cykelstier foretager mærkelige zig-zag frem og tilbage, og hvor der er
> modsatrettede ensretninger på samme side af vejen. Der er en hel del
> [...]

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S