[Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 7, Udgave 13

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tor Nov 19 12:01:27 GMT 2009

Hej Niels,

Jeg tror, du misforstod mit forslag: et lille velvalgt område på 200x200
meter vil være fuldt tilstrækkeligt til at belyse udfordringerne, fordelene
og ulemperne ved at lave skygge-cykelstier og -fortorv. Det er slet ikke
nødvendigt at spilde tiden med hele Amager, før vi ved, hvordan det skal
gøres. Jeg vil tro at alle vil foretrække at du begrænser dig på denne måde
indtil vi har snakket det igennem.

Som svar på din mail sendt privat til mig, så har vi ikke brug for at du
finpudser og fjerner "kritikpunkter" i hele København. Vi stiller jo
spørgsmålstegn ved hele konceptet med skyggestier på integrerede gader -
ikke p.t. hvor godt du har indtegnet dem. Laver du et lillebitte
"perfektioneret" område til eksempel, er der RIGELIGT at snakke ud fra. Vi
kan SAGTENS se bort fra at resten at København ikke demonstreres på samme
niveau.

Godt at du er kommet med nogle svar, men du må forstå at vi reagerer på, at
vi ikke så nogen respons fra dig. Vender tilbage, når jeg har haft tid til
at se dine holdninger igennem. Så dog også gerne at du besvarede nogle af de
specifikke argumenter om f.eks. sidevejs-knopper, krydsning af veje,
konsekvensen for fortorv, den begrænsede mængde af tilført information ifht.
kompleksiteten o.s.v. Prøv at løsrive dig lidt fra kun at fokusere på, hvad
man har valgt i lande med andre forhold.

Claus

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S