[Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 7, Udgave 22

Johnny Rose Carlsen osm at wenix.dk
Man Nov 23 15:40:54 GMT 2009

Niels Beck <nielsbeck at gmail.com> wrote:

> Men respekt for din undersøgelse ude i Europa! Det viser jo at begge
> fremgangsmåder highway-cycleway og cycleway-track som tilæg til
> highway-xxx bruges! Min væsentlige pointe er så: De to metoder for
> markering udelukker ikke hinanden, men er forskellig information
> rettet mod forskellige målgrupper.

Her er jeg ikke enig, det er i stor grad den samme information der
beskrives, og jeg personligt ser ingen grund til at have oplysninger
stående dobbelt. Det giver også meget mere arbejde for mig (og andre)
der vil prøve at vedligeholde disse data i fremtiden.

> highway-cycleway giver synlighed på uddata og markerer en selvstændig
> highway!

Jeg har lagt mærke til at "renderen/kortet" i mange tilfælde er blevet
erstattet af ord som "synlighed" og "uddata". Men i bund og grund er
det det samme.

Lad være med at lave dobbelt information for renderen, det holder ikke
i længden. En dag vil renderne håndterer de forskellige typer
cykelstier, og så vil vi ende i en situation hvor vi har 2 cykelstier
markeret langs alle veje.

Hvis du gerne vil have cykelstierne renderet korrekt, så hiv istedet
fat i nogle af udviklerne bag kortene som du ønsker ændret.

Så vidt jeg kan se, diskuteres de mest populære kort her:

Fremlæg dine bekymringer for dem, og lad dem enten guide dig igang med
hvorledes du selv kan hjælpe til - eller overtal dem til at hjælpe dig
med at få det bedre.

> cycelway-track som tillæg til highway-xxx er information til vejen om
> at der ved siden af highway-xxx  er en anden highway (markeret eller
> ej)!

Enten er en cycleway en del af vejen (og tagges sammen med denne) eller
også er den ikke (og tagges for sig).

Den kan efter min mening ikke være begge dele.

Jeg har iøvrigt tilladt mig at fjerne din "Digest" option fra
mailinglisten, i håb om at det bliver tydeligerer hvem og hvad du
svarer på - og mest af alt, alle de ting du ikke svare på.

Desværre kom det til at gå ud over en 3-4 stykker mere på listen, som
også fik slået digest fra - dette beklager jeg meget, hvis jeg vidste
hvem det var gået ud over, så havde jeg gerne rettet det igen.

Med venlig hilsen,
 - Johnny Carlsen