[Talk-dk] Sammendrag af Talk-dk, Vol 7, Udgave 22

Anders Lund anders at alweb.dk
Man Nov 23 16:51:41 GMT 2009

Hej Niels,

Til en start vil jeg lige gøre klart at jeg ikke har særlig meget karma her,
jeg har til dato ikke været særlig aktiv som mapper. Men nu har jeg gentagne
gange i løbet af denne diskussion haft lyst til at kommentere, så det gør jeg
- nedenfor i kontekst, så det er tydeligt hvad jeg kommenterer ;)

Niels Beck skrev:
> Hej!
> Din udlægning af mit motiv for valg af fremgangsmåde står for din egen
> regning. Min "programmeeringsmetode"
> står jeg ved, men som du ved er jeg stoppet midt i arbejdet på opfording!
>  I det store og hele er det dog kun t-kryds der
> mangler, ikke nogen katastrofe?

Halvgjort arbejde må da være en absolut nødløsning! I OSM-sammenhæng
repræsenterer en rettelse en ny version af kortet, så det må være helt oplagt
at man laver hver rettelse *færdig* før man påbegynder flere.

> Men respekt for din undersøgelse ude i Europa! Det viser jo at begge
> fremgangsmåder highway-cycleway og cycleway-track som tilæg til highway-xxx
> bruges! Min væsentlige pointe er så: De to metoder for markering udelukker
> ikke hinanden, men er forskellig information rettet mod forskellige
> målgrupper.

Hvad??! Hvis der er en cykelsti er der en cykelsti, den skal da kun
repræsenteres *en* gang i kortdata.

> highway-cycleway giver synlighed på uddata

"synlighed på uddata" er et argument du har brugt mange gange, men det er
totalt irellevant ift. kortdata! Renderingen er regelbaseret, så synlighed er
let opnåeligt: Man renderer et kort ved brug af regler til at gøre ønskede
data synlige. Hvis dette ikke er muligt pga en fejl i renderingssoftwaren så
indberetter man en fejl og venter på at udviklerne af denne reparerer!

> Og så lige igen, der hvor jeg startede. Jeg har tilbudt at fjerne alt mit
> arbejde igen, hvis det er et almindeligt ønske, dermed holder dit argument
> med at jeg prøver at "bosse" mig igennem ikke! Det har jeg hverken behov,
> psyke eller lyst til!

Ja min en-øre skal så gå til at du ruller dit arbejde tilbage og laver en ting
ad gangen, idet du følger den valgte metode der forhåbentlig snart kommer ud
af diskussionen her!

Venlig hilsen,
Anders