[Talk-dk] Forslag til retningslinjer for cykelstier

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Tir Nov 24 22:08:10 GMT 2009

Den 24. nov. 2009 21.00 skrev Freek <freek_osm at vanwal.nl>:

> (ændres
>
> Jeg kan leve med dit forslag, men vi bør være helt forsigtig med ikke at
> udløse den modsatte reaktion vi har set med Niels Beck -- at mennesker
> fjerner ordentlig opmålede cykelstier for at sætte en cycleway=track-tag på
> hovedvejen.
>
> Endvidere synes jeg at det skal ikke være "forbudt" eller frarådet at lave
> en
> separat cykelsti hvis der er for eksempel en græs stribe, som Carsten
> beskriver: vi skal have tillid til selve mapper'en for at bestemme sig
> [...]

Hej Freek og Carsten,

Meningen er jo at give mapperen bedst mulig vejledning.
Hvad synes I da selv, der bør gælde specielt for græsstriber, og hvorfor
giver det et bedre kortmateriale?
Kunne man alternativt skelne mellem, om der er indlagt en væsentlig afstand
mellem vej og cykelsti (f.eks. over 3 meter?), selvom den er passabel?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S