[Talk-dk] Noget om cykelstier... på wikien

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Ons Nov 25 16:54:37 GMT 2009

Jeg har udarbejdet et dokument på Wikien om cykelstier  [0]. Meningen
med dokumentet er at undersøge hvorledes forskellige forhold i
forbindelse med cykelstier (i særdeleshed: vejkryds) kan konstrueres i
OSM, både hvis man bruger "skyggeveje" eller hvis man tagger vejen med
"cycleway=*" tags.

For mig selv har det været ret lærerigt at konstruere disse eksempler,
og jeg håber at det kan bidrage til en afklaring af den nuværende
situation.

Som der står i dokumentet, er meningen ikke at lave en vejledning,
bl.a. fordi flere af eksemplerne er faktisk forkerte eller
uhensigtsmæssige.

Men med tiden kan visse af illustrationerne muligvis genbruges i en
egentlig "vejledning for mappere i Danmark.

Hvis I har generelle kommentarer synes jeg det er relevant at
diskutere det her på listen, mens mere tekniske ting (f.ex. stavefejl
eller fejl i illustrationer etc. ) passende kan diskuteres på Wiki'en
TALK side.

Mvh,
Morten

[0] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Cykelstier