[Talk-dk] Gammelt togspor på vej, hvordan tagger man det?

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.au.dk
Tir Okt 13 17:55:45 BST 2009

Hej Jens,

> Jeg har mappet en del togspor i Kolding. Der er en del på havnen,
> som stadig bliver brugt (dog sjældent). De ligger typisk på en vej,
> hvor biler også kører.
>
> Hvordan skal de tagges?

I følge wiki [0] skal de tagges med

   disused=yes

hvis sporet er ubrugt men skinnerne stadig er der. Er skinnelegemet
fjernet, skal man bruge:

   abandoned=yes

Jeg synes det er spændende at du har kortlagt togspor... det er noget
af det som får kortet til at se rigtig flot ud! Bare vi dog havde
nogle loko-førere blandt OSM'erne som ville tage en GPS med ind imellem!

Mvh,
Morten (a.k.a mok0)