[Talk-dk] Margueritruten i Danmark

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Ons Okt 14 20:55:54 BST 2009

Den 14. okt. 2009 21.15 skrev Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.au.dk>:

> -Det ser sør'me flot ud! Jeg ved godt at vi kan gå ind i relations
> -editoren i JOSM etc. og kigge på det, men alligevel var det måske en
> -god ide at du her berettede om hvilke tags relationen indeholder?

Jeg har brugt de traditionelle tags for ruter; med lidt ekstra jeg har
støvet op:
*description*=One of the most beautiful ways to see Denmark is to follow the
route called “Margueritruten” (The route of the marguerite).*distance*=3450km

*name*=Margueritruten*route*=road*symbol*=Marguerite*type*=route

> -Et andet spørgsmål, som kunne være interessant at høre lidt om er:
> -hvem vedligeholder egentlig Marguerit-ruten nu om dage?

> Den har jo

-efterhånden nogle år på bagen, men det sker vel, at der er vejarbejde,
> -trafikuheld eller andet som ødelægger afmærkningen. Og når ruten er
> -færdig på kortet, skulle dem der "har" den næsten ha' besked!
>
> Det gør Friluftsrådet, de har gang i en "renovering" af ruten. Du kan læse
mere her <http://www.friluftsraadet.dk/2277>.
De har faktisk lagt et Google Map med ruten på siden. Det er bare ikke
særligt præcist, når man kigge nærmere på det.
Jeg synes også at vi kunne give besked, når ruten er færdig. Det ville give
lidt PR til OSM.

-Registrerer du waypoints på de afmærkninger (skilte) der er i
> -landskabet? I givet fald, hvordan?

Jeg gør lidt af hvert, tit bruger jeg waypoints, men mest har jeg tegner jeg
en lille håndtegning og bruger den sammen med GPS tracket. Det kan være lidt
svært i bilen - jeg har også sat flueben i et ikke OSM papirkort, så er det
let at finde det igen med GPS-tracket

> -Jeg vil ihvertfald holde øje med de brune marguerit-skilte!

Super Fedt, så vi kan lave dette lille projekt færdigt.

> -Mvh,
> -Morten (mok0)

Jens (Winbladh)