[Talk-dk] Kortlægningsfest Århus imorgen

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.au.dk
Lør Okt 17 11:39:50 BST 2009

On 16/10/2009, at 22.13, Freek wrote:

> Er der nogen der skal til vores planlægte mapping party omkring
> Århus imorgen?
> I så fald kan vi måske aftale et sted? Ellers tager jeg til et eller
> andet
> vilkårlig sted.

Desværre, jeg kommer først hjem til Århus søndag aften... Men skete
der noget i det Tranbjergske område sidste weekend som annonceret af
Erik? Eller var der lutter afbud?

> Vejret ser i hvert fald godt ud, selvom det skal være lidt koldt.

Ja for pokker, jeg var ude og mappe på Samsø for nogle dage siden, 3
timer i strid nordenvind. Brrrrrrrr.

Men selvom vi nu nærmer os den kolde tid, synes jeg vi skal hold gang
i kortlægningsfesterne, med udveksling af erfaringer, indendørs
aktiviteter og hygge. Vi kunne f.ex. mødes et sted med trådløst
Internet og samarbejde om at rette fejl i kortet (jeg benytter mest
validator plugin i JOSM). Ved at arbejde koordineret i bestemte
områder kunne vi bestemt øge kortets kvalitet og ensartethed.

Hvis der er forskellige vinterkortlægningsfester i rundt om i landet,
kan vi jo bruge IRC kanalen samtidig til "virtuel" hygge.

> P.S. Hvad synes I, næste gang på engelsk igen?

Nej, det bliver vist ikke nødvendigt :-) Jeg er imponeret! Og føler
mig nu nødsaget til at skrive "kortlægningsfest" istedet for "map-
party" :-D

-- Morten (mok0)